ברוכים הבאים, Guest
שם משתמש סיסמה השאר אותי מחובר
  • דף:
  • 1
  • 2

נושא: המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS.

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 19:22 #1

  • AstroScience
  • AstroScience's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 267

המדריך המלא אפשר להוריד בקובץ PDF מקישור זה

במדריך הזה נעבור על מצב העמדה, שבמקור הוזכר כ-Park/Home Position ומעתה אקרה לו בשם "חניית בית" ליתר נוחיות.
זה בעצם המצב, איפה שהרגליות של החצובה מפולסות, איפה שציר RA (העלייה הישירה) עם מות משקולות
בכיוון כלפה מטה והציר DEC מאופס בקו המקביל לציר RA של החצובה.

זה המצב שממנו מתחילים תפעול של החצובה, לפני שמתחילים איפוס לצפון או איפוס ה-GOTO ובכלל, לפני שמדליקים את החצובה.
כי ברגע שמדליקים את החצובה, התוכנה מתחילה את הפעולה וחישובים בהנחה שהחצובה הוצבה לחניית בית במדויק.
למה זה חשוב ואם חייבים לעשות את זה? ובכן... זה כן ולא.
אם אתם מתצפתים רק ויזואל ולא מצלמים, אז לא חייבים, אם אתם כן מצלמים, ורוצים עקיבה כמה שיותר מושלמת במשך כל הלילה
ופחות תיקונים עם טלסקופ עוקב, אז זה חובה, אבל רק חלק של פילוס הרגליות הוא חשוב.
ואם אתם מתצפתים ויזואל ולא משתמשים ב-GOTO והעקיבה פחות חשובה לכם, אז גם לא חייבים, לייצב לפי עין יהיה די מספיק.
אבל עם אתם רוצים ביצועי GOTO מושלמים במשך כל הלילה, ועקיבה כזאת, שתאפשר לכם לחזור אחרי שעה לעינית והאובייקט עדיין
יהיה במרכז, אז חייבים. לדוגמה, אם אתם מתחילים איפוס על כוכבים, 2 או 3, והחצובה מפספסת את הכוכב הראשון בדי הרבה, זה הסימן הראשון
שלא התחלתם את הפעולה ממצב חניית בית מדויק או שהחצובה לא מפולסת או שניים יחד.

חצובות EQ5 ו-HEQ5 קצת שונות אבל זה אותו עקרון שאפשר ליישם.

אז הנה המדריך :

1. עם פריסת הרגליות בשטח או בבית, אני ממליץ כבר מהתחלה, קצת להגביה אותם,
כי אם בזמן הפילוס צריכים להוריד אחת מהרגליות, אז שיהיה מקום לאן.



2. כדי לסמן ולכייל את הצירים RA ו-DEC של החצובה, ואנחנו רוצים שהכל יהיה מדויק, אז קודם כל חייבים לפלס את הרגליות
של החצובה. לצורך זה אתם תצטרכו לעזר רק בפלס פשוט שניתן לקנות בכל חנות לחומרי בניין, ACE והום סנטר.



3. זה אולי נשמה פשוט, אך מהר מאוד מגלים שזה יכול לקחת די הרבה זמן, כי לפלס רגליות
זה אומר שצריכים למקם את הפלס בכמה מקומות על הרגליות, ולוודא, ששלושת הצירים
של כל רגל ורגל מפולסים.



4. האמת שיש שני שיטות כדי לפלס את הרגליות, אפרת את שניהם, ומה שתמצאו יותר נוח
או מהר יותר בשבילכם, אז תאמצו אחת מהן. השיטה הראשונה זה לפלס כל ציר וציר של שלושת הרגליות.
מניחים פלס בקו של אחת הרגליות, בודקים, ומייצבים בועת הפילוס ע”י הרמה או הורדה של אותה רגל.
רגל השמאלית:



5. הרגל הימנית:



6. והרגל העליונה. אחרי זה, כאשר תעברו שוב פעם על הרגל השמאלית, תופתעו לראות
שהיא שוב פעם לא מפולסת ותצטרכו לעבור עליה שוב פעם. וכך על כל השלושת הרגליות
עד שתגיעו למצב, שלא משנה איפה תניחו את הפלס, הבועה תהיה במרכז.



7. והשיטה השנייה, שאני חייב לתת קרדיט עבורה לפיליפ, (תודה, פיליפ!) שבאחת התצפיות
ראה שאני מפלס על שלושת הצירים של הרגליות, הציע לי שיטה של שני הצירים בלבד, שזה יקצר
את הזמן הנדרש לפילוס הרגליות של החצובה ויזרז את העניין. והעיקרון הוא בלשלב שני הצירים
של שני הרגליות לציר אחד. כמו שאתם רואים בתמונה, הפלס הונח בדיוק על שני הרגליות יחד:



8. ואז מניחים פלס על רגל העליונה ומפלסים, ואז שוב פעם, חוזרים על רגל השמאלית והימנית יחד
ומפלסים, ואז שוב פעם עוברים על רגל העליונה. כך בעצם אתם לא עובדים על שלושת הנקודות ורק על שניים.
וזה באמת מקצר קצת את הזמן וזה לא פחות מדויק מהשיטה הראשונה וזה עובד מעולה, בדוק ב-100%.



9. הייתם בשטח לא פעם אחת, ואתם יודעים שאנחנו פורסים ציוד על הקרקע רופפת ומה שיכול לקרות,
זה שאחרי שפילסתם את הרגליות, אתם באים להניח את ראש החצובה, את המשקולות ואת שאר הציוד הכבד,
אחת מהרגליות, תחת המשקל הכבד יכולה לחדור יותר עמוק לקרקע רופפת ולהוציא את החצובה מהפילוס
מבלי שבכלל נרגיש את זה. אז חשבתי לעצמי על פיתרון, דבר ראשון, אני לא מניח ראש של חצובה
במהירות על הרגליות ומשתדל להניח אותה בעדינות ולא לגרום לה להיות פטיש. והדבר השני, אחרי שמרכיבים
את כל הציוד, אין בעצם דרך איך לבדוק את הפילוס, כי לא יהיה כבר שום מקום להניח פלס עליו... אז הלכתי לחנות,
קניתי ב-20 ש"ח פלס נוסף, ושברתי אותו כדי להוציא רק את הבועות הפילוס:



10. לקחתי דבק שלוש שניות והדבקתי את הבועות שבין כל זוג הרגליות:



11. הבועות הקטנות הללו ממש התאימו בול בין הברגים! חשוב לזכור, למישהו שהולך להדביק גם,
קודם לפלס, אחר כך להדביק! אחרת לא עשיתם כלום, הבועות צריכות להיות דבוקות כאשר רגליות מפולסות.
וכך אני יכול לבדוק עם החצובה נשרה מפולסת אחרי שהרכבתי את שאר הציוד, ואם צריך לתקן, אז אין שום בעיה!



12. יפה! אחרי שפילסתם את הרגליות, הגיע זמן להרכיב את הראש ולהמשיך עם המשימה.



13. הדבר הבא שאנחנו נעבור עליו, זה ציר RA של החצובה, נכייל ונסמן.
משחררים את הקלאץ’ של ציר RA:



14. ומסובבים את החצובה כך, שהמוט המשקולות יהיה במצב האופקי לרצפה,
וסוגרים את הקלאץ’.



15. בשלב זה אנחנו מניחים את הפלס על המוט המשקולות ובעדינות מייצבים את הבועה במרכז,
בשיתוף של שחרור ונעילה של הקלאץ’. קחו את הזמן שלכם ואחרי נעילה של הקלאץ’ תשתדלו לעזוב
את המוט ולבדוק התייצבות. חשוב לזכור להניח את הפלס עם הצד המגנטי על המוט, כי בדרך כלל הצד השני
של הפלס לא מדויק וחייבים להקפיד להניח אותו רק עם צד המגנטי. במקרה שלי המגנט היה קצת חלש וסירב
להישאר על המוט, אז קשרתי אותו עם איזולירבנד. לאט לאט מייצבים את המוט תוך כדי נעליה ושחרור של הקלאץ’,
ובסוף לנעול אותו חזק.



16. אפשר לבדוק את הדיוק הפילוס ע"י מיקום של הפלס במקום נוסף, כמו על ראש החצובה עצמה.



17. שלב הבא זה שאנחנו צריכים נקודת ציון. ומה יכול לשרת אותנו למטרה זו יותר טוב
מכל, זה הסקאלה שעות של ציר RA עצמה. הסקאלה הזאת מחולקת לחלוקה של 24 שעות,
זמן סיבוב של כדור הארץ סביב צירו, וישנה חלוקה לסקאלה העליונה והתחתונה. התחתונה היא לנמצאים
בהמיספרה הדרומית והעליונה להמיספרה הצפונית, זאת אומרת לנו. אם אני לא טועה, בחצובות EQ5 זה הפוך,
העליונה לדרומית והתחתונה לצפונית. כרגע אין לזה הרבה משמעות, כי אנחנו בסך הכל צריכים נקודת ציון מדויקת,
אבל במדריך אחר אנחנו כן צריכים לעשות את ההבדלה לחצובה EQ5, אבל על זה אחר כך.
אז מה שעושים זה משחררים בורג נעילה של הסקאלה ומסובבים את כל הסקאלה ונמקם אותה מול שעה 6.
כרגע במצב זה, החצובה סובבה רק רבע סיבוב על צירה, יש לנו 24 שעות והרבע מזה זה 6 שעות. כאשר אני אסובב
את החצובה בחזרה עם מוט כלפי מטה, אני רוצה לראות שעה אפס. זה רק לצורך נוחיות בלבד, אין שום חוק לגבי השעות,
כך זה פשוט, כל ונוח.



18. עכשיו משחררים את הקלאץ’ ומסובבים את החצובה בחזרה, עם מוט כלפי מטה.



19. מסובבים את החצובה לאט לאט עד שנראה שעה 0. נייצב את השעה 0 מול הסימן המשולש,
וננעל את קלאץ’. עכשיו, במצב זה, אנחנו יודעים, שהמוט משקולות והציר RA מכוילים למצב האנכי
הכי מדויק שאפשר! וזה החלק הראשון של מצב חניית בית של החצובה. לפני כל הפעלה של החצובה
הציר RA צריך להיות בדיוק במצב המדויק הזה.



20. עוד שלב אחד נוסף שאפשר לבצע ולבדוק האם באמת הכל מדויק ואנחנו כן נמצאים במצב האנכי,
זה לשחרר את הקלאץ’ ולסובב את החצובה רבע סיבוב, אבל לכיוון השני. לכיוון השני רבע סיבוב, אנו אמורים
לראות שעה 18. נעצור חצובה על שעה ה-18 של הסקאלה ונניח את הפלס על המוט המשקולות. אם הכל היה
בסדר, אנחנו נראה שהפלס אכן מפולס גם בצד הזה של החצובה. כל הכבוד!



21. מה קורה אם והסקאלה משתחררת בהובלה או ע"י הזזה פיזית עם אצבעות בזמן הרכבה?
איך נדע עכשיו איפה המצב האנכי? מה, לעבור כל הפילוס מחדש??? אז ממש לא, ואפשר להיות רגועים!
כל מה שאנחנו צריכים זה לסמן לנו מקום הקבוע של החצובה, שלא יהיה קשור יותר לסקאלה של ציר RA.
כאשר אנחנו רק בדקנו שאנו כן במצב האנכי המדויק, מחזירים חצובה לשעת 0, נועלים ולוקחים סרגל:



22. במקרה ויש לכם טוש פרמננטי שלא נמחק, אז שיחקתם אותה, פשוט מציירים פס המשך, על בסיס של ראש החצובה
במקביל לסרגל, כאשר סרגל מיוצב במדויק עם קו של המשולש שעל החצובה עם קו של שעה 0 על הסקאלה.
במקרה שלי לא היה לי טוש כזה, ולא היה לי כוח לעזוב הכל ולנסוע לחפש טוש, אז עשיתי חריץ קטן בצבע של חצובה עם
סכין יפני:



23. ואז עברתי על החריץ עם עט רגיל, כדי למלא את החריץ בדיו ושלא ימחק עם השפשוף ידיים בזמן פירוק והרכבה.



24. וכך נראית התוצאה הסופית. עכשיו, גם עם הסקאלה תשתחרר לנו בטעות ונאבד את ה-0 שלנו,
תמיד נוכל להחזור למצב האנכי המדויק, ע”י ייצוב של פס המצויר עם משולש שעל בסיס החצובה.



25. ומי שחושש מזעמו של יגאל :-) ולא רוצה לסרוט את החצובה החדשה והחדישה שלו, יכול לעשות כמוני,
עוד בועת פילוס אחד, שאפשר להדביק על הציר RA אבל אך ורק כאשר אנחנו במצב האנכי המדויק, וכך
נפתור את הבעיה. ומתוך הניסיון שלי אישי, זה גם כל יותר!



26. סיימנו עם ציר RA והגיע זמן של ציר DEC, אז תישארו, נשאר ממש קצת.
משחררים את הקלאץ’ של ציר DEC:



27. לוקחים את הפלס האגדי שלנו ומניחים אותו על התושבת. לזכור! לשים את הפלס עם הצד המגנטי קלפי מטה,
אחרת יש סיכוי מאוד גבוה שזה לא יהיה מדויק. אז עם פלס בתוך התושבת, מסובבים בעדינות את כל הראש ה-DEC,
עד שאנו מגיעים לפילוס המדויק של הבועה באמצע ונועלים את הקלאץ’.



28. משחררים את הברגי ההידוק של הסקאלה DEC ומסובבים את כל הסקאלה עד שאנחנו מגיעים למספר 90.



29. מהדקים את הרגי ההידוק של הסקאלה וכך זה אמור להיראות.



30. שוב משחררים את הקלאץ’ ומסובבים את הציר DEC עד שמספר 0 מתייצב מול המשולש הקבוע של
על ציר DEC.



31. כך זה אמור להיראות. ואני שמח לבשר לכם, שזה הסיום של שלב השני של מצב חניית בית. ברגע זה, הציר DEC מכויל בדיוק במקביל לציר RA
של החצובה וכאשר טלסקופ יהיה מורכב על החצובה, הוא יהיה מכוון בדיוק לצפון.



32. יופי, עכשיו מה עם כל הציוד שיהיה מורכב על החצובה? הטלסקופ הארוך, הפוקוסר, עוד אביזרים שונים אולי,
איך אפשר להכניס ראש מתחת לכל זה ולראות את הסקאלה שהיא אכן מכוילת על 0?
האמת היא, שלא צריך להתאמץ כלל, לוקחים סרגל, טוש פרמננטי או סכין יפני, וכמו במקרה של ציר RA מסמנים לנו פס,
שיהיה קל לכוון עליו מהצד ולא צריך לשבור את הראש או את הצבר.



33. פיניש אחרון עם דיו...



34. והמראה הסופי...



35. ו-ה-סיום!!!
ברגע שעברתם על כל שלושת הדברים:
1. פילוס הרגליות
2. איפוס חניית בית בציר RA
3. איפוס חניית בית בציר DEC
ואתם תהיו מוכנים וה-GOTO ועקיבה יהיו בסדר כל הלילה!

זה מה שנקרה המצב "חניית בית" (Park/Home Position) המושלם שאיתו רצוי להתחיל אם רוצים דיוק ב-GOTO ועקיבה.
אבל כמו שאמרתי, זה לא חובה, אפשר להסתדר בלי זה. אבל מחשבה שלי היא כזאת, שעם פריסת הציוד בשטח,
יש איזה שעה עד שהאופטיקה מתקררת, אז למה לא להשקיע בחצובה בזמן הזה וליהנות כל הלילה?

להתראות במדריך הבא!

- סרג'יו -
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 19:30 #2

  • pageup
  • pageup's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 394
  • Thank you received: 2
אחד המאמרים המפורטים שנתקלתי בהם !
כל הכבוד על ההשקעה סרג'יו, ניכרת השקעתך הרבה הן בתמונות, בהערות השונות ובטיפים !
תודה ששיתפת אותנו.
אופיר
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 20:13 #3

  • ldti
  • ldti's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 222
היי סרג'יו.

ראשית : תודה רבה!

פגשתי את המדריך הזה , באנגלית, באחד מהאתרים, והוא עזר לי הרבה.

עכשיו הוא יוכל לעזור גם לשאר הפורום , ועוד בעברית.

יש מצב שתוכל לפרסם מדריך לכיוון צפון של חצובה מסוג EQ6? ייעזור לי מאוד לוודא שהבנתי נכון את השיטה... תודה!
לאוניד.
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 20:38 #4

  • AstroScience
  • AstroScience's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 267
היי לאוניד,
כן... מתוסרט, מבוים ומצולם הכל כחול-לבן, שלנו! :-)
לאט לאט אני ממלא את הבטחותיי. האמת יש עוד שלושה מדריכים בדרך! :shock: :o
רק שיהיה לי יותר זמן פנוי. המדריך הבאה אני עושה על כיול הכוונת צלב אופטית של החצובה לציר RA. (כבר מצולם)
אבל אין טעם לבצע איפוס לצפון כאשר הכוונת לא מכוילת ומשקרת לגבי מיקום הפולאריס. אז הכל בזמנו, קודם כוונת,
אחר כך איפוס לפולאריס/צפון, ואחר כך כל זה עם מחשב דרך EQMOD.
- סרג'יו -
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 20:44 #5

  • ldti
  • ldti's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 222
מגניב ! תודה !
לאוניד.
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 21:16 #6

  • RedFox
  • RedFox's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מתקדם
  • Posts: 37
הכל מצויין - הרעיון והביצוע. רק משהו קטן - למה לא להעלות את המדריך בפורמט PDF?
כך המדריך יהיה מתאים להורדה והדפסה, יותר נוח לקריאה והרבה יותר שימושי בשטח.
- אליס -
...morning always comes too soon...
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 21:35 #7

  • AstroScience
  • AstroScience's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 267
רעיון טוב!
רק צריך לייצר את ה-PDF הזה...
אפשר גם לעשות Sticky למדריכים.
- סרג'יו -
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 22:06 #8

תודה, NEQ6 שלי כבר בים אז כנראה יהיה שימושי לי בעוד כמה שבועות.

לגמי sticky למדריכים - לדעתי מספיק שיש תת פורום לזה.
מיכאל ולסוב
אתר האסטרונומי שלי - מפות , מדריך תצפיות , רישומים , צילום
www.deepskywatch.com
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 07 ינו 2012 22:41 #9

  • Lior Shpigel
  • Lior Shpigel's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 111
סרג'יו, יופי של יוזמה ותמונות וההסברים בשילוב התמונות כל הכבוד לך!!! :)
כמה דברים בנוגע להסבר שלך הראשוני, במידה ובסיום התצפית שלחתי את החצובה לחניית בית, ובתצפית הבאה שהדלקתי את החצובה השלט שואל אותי אם אני רוצה להתחיל מחניית בית.
שים לב שזה לא אפשרי מכיוון שאני צריך לסובב את ציר הדקלינישיין 90 מעלות ע"מ לראות את פולריס דרך טלסקופ החצובה.
הייתי מציע שתמשיך את התהליך ותציג כיצד מאזנים את הטלסקופ ביחס למשקולות כלומר בציר RA וכיצד מאזנים את הטלסקופ בין החלק הקידמי לאחורי כלומר בציר DEC.
לאחר מכן תציג את השלבים של הפעלת השלט עם כל השלבים וכן את כיוון פולריס לתוך העיגול בטלסקופ החצובה.
מאחר והראת כיצד מאזנים את הרגליים ועושים את הסימונים של 0,90,180 מעלות אז הדרך הכי טובה לקבוע את מיקומו של פולריס ביחס לצפון זה ע"י ה- HA-HOUR ANGEL.
TMB-130 APO TRIPLET + RICCARDI FLATTENER/REDUCER F/5.25
NEQ6 GOTO MOUNT & STAR GPS
CANON 40D HAP GRIFFIN MODED
TAKAHSHI MEWLON 210- DALL KIRKHAM
BAADER VARIO FINDER 60MM
ORION STARSHOOT AUTOGUIDER
WO MEGREZ 72MM ED DOUBLET, GUIDE SCOPE
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה

המדריך לכיול וסימון מצב "חניית בית" לחצובות EQ/NEQ6, ATLAS. 08 ינו 2012 00:06 #10

  • AstroScience
  • AstroScience's Avatar
  • מנותקים
  • גולש מומחה
  • Posts: 267
Lior Shpigel wrote:
סרג'יו, יופי של יוזמה ותמונות וההסברים בשילוב התמונות כל הכבוד לך!!! :)
כמה דברים בנוגע להסבר שלך הראשוני, במידה ובסיום התצפית שלחתי את החצובה לחניית בית, ובתצפית הבאה שהדלקתי את החצובה השלט שואל אותי אם אני רוצה להתחיל מחניית בית.
שים לב שזה לא אפשרי מכיוון שאני צריך לסובב את ציר הדקלינישיין 90 מעלות ע"מ לראות את פולריס דרך טלסקופ החצובה.
הייתי מציע שתמשיך את התהליך ותציג כיצד מאזנים את הטלסקופ ביחס למשקולות כלומר בציר RA וכיצד מאזנים את הטלסקופ בין החלק הקידמי לאחורי כלומר בציר DEC.
לאחר מכן תציג את השלבים של הפעלת השלט עם כל השלבים וכן את כיוון פולריס לתוך העיגול בטלסקופ החצובה.
מאחר והראת כיצד מאזנים את הרגליים ועושים את הסימונים של 0,90,180 מעלות אז הדרך הכי טובה לקבוע את מיקומו של פולריס ביחס לצפון זה ע"י ה- HA-HOUR ANGEL.

היי ליאור,
תודה רבה, ולגבי השלט ששואל האם להתחיל מחניית בית, זה שימושי רק למישהו שהחצובה שלו הותקנה על עמוד תומך (Pier).
זאת אומרת שמלילה ללילה החצובה לא זזה מילמטר מהמקום שלה, ולא צריך כל לילה מחדש לאפס לפולריס ולאפס GOTO.
אפילו שאם אתה סיימת תצפית בהר הטייסים למשל, החנית את הטלסקופ ופירקת את החצובה, ויום למחרת הרכבת הכל מחדש גם בהר הטייסים,
ה-GOTO יהיה לא מדויק, כי בטוח לא תרכיב הכל בחזרה כמו שזה היה בלילה קודם. אתה יכול לענות גם "כן" ו"לא", זה לא משנה כי
בכל זאת תצטרך לבצע איפוס על כוכבים מחדש.
- סרג'יו -
פרסמו תכנים ותמונות - הצטרפו גם אתם לקהילה הישראלית לאסטרונומיה
  • דף:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.202 seconds

מחפשים אחר מידע נוסף? - הקלידו שאילתה מטה

(/)
Result not found!

סטטיסטיקה פורום אסטרונומיה

כעת בפורום 37 אורחים ו-אין רשומים מחוברים. הנתונים מתעדכנים בזמן אמת